9 Haziran 2013 Pazar

Yaşayan Kütüphane

Bir arkadaşımın vesilesi ile Toplum Gönüllüleri Vakfı'nın bu sene düzenlediği "Yaşayan Kütüphane" etkinliğine katıldım. "Önyargısız Hava Sahası" sloganıyla düzenlenen etkinlikte kitaplar, etnik köken, dini inanış, cinsel yönelim, kültür ve sağlık durumu gibi farklılıklarından dolayı toplum tarafından dışlanan insanlardan oluşuyordu. Yani kitap insanlardı. Okumak istediğiniz kitabı seçiyordunuz ve kitabı temsil eden kişiyle yarım saat konuşuyordunuz. Böylece önyarıyla baktığınız insanlarla konuşma ve soru sorma fırsatı elde etmiş oluyordunuz. Böylelikle belki de önyargılarınızdan kurtulabiliyor ya da en azından anlamaya ve tanımaya çalışıyordunuz. Ben bu etkinlikte bir vegan arkadaşla görüştüm. Veganlara bir önyargım yoktu. Sadece merak ettiklerimi sormak için görüştüm ve bir çok şey öğrendim. Bunları daha sonra paylaşırım. Ermeni kitapla da görüşmek istedim ama doluydu malesef. Bu ermenilere önyargımdan değil gene merak ettiğim soruları sormak ve onları tanımak için olacaktı olmadı. Bir daha ki sefere görüşürüm umarım.

Etkinliği düzenleyen arkadaşlardan iki kare

2 yorum:

  1. cok enteresan. tebrik ederim seni Nejlacım. Böyle olmalı.

    nimet

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Nimet abla. Seneye gene yapılırsa sen de git.

    YanıtlaSil